Förvirrad

Ibland blir jag bara så trött på hur folk orkar hålla på och lägga ner sin energi på andra och deras liv. En själv har fullt upp med att hålla min egna livsglädje vid liv.
Skitsnack och avundsjuka har ett väldigt tydligt sammanhang till varandra, och jag tycker det är synd att vi ska gå runt och vara avundsjuka på varandra.
Man ska vara tacksamma att vi har varandra och visa varandra tillit och respekt, man ska vara glad för varandras skull om det händer någon nått bra som får den att må bra!

Deppiga stunder ska vi hjälpa varandra och stötta genom våra egna livserfarenheter, för det är lättare att ge sig in i en diskussion när man gått igenom samma sak själv och vet EXAKT hur det känns. Man behöver inte vara bästa vänner för att kunna prata känslor, man ska hjälpa så många människor man kan med att få dom att bra i livet!

Jag kommer aldrig ge upp hoppet, för så länge hoppet finns har man inget förlorat. Och jag tänker aldrig ändra mitt sätt att vara som person för någon annan har något emot mig, jag är den jag är och tänker aldrig låtsas vara någon annan.
Jag tänker prata och umgås med vem jag vill och dela med mig av mina livserfarenheter till dem jag tycker förtjänar det.

Kommentarer
Postat av: Ida

precis Johanna, bra skrivet! :}

2010-10-27 @ 13:15:36
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: elin

så sant gumman. du är så klok <3

loooove you

2010-10-27 @ 19:58:45
URL: http://elinjohansen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0